Pozycjonowanie a reklama

Podstawową różnicą między pozycjonowaniem a reklamą strony internetowej jest długość i szybkość ich działania. Reklama daje natychmiastowy efekt, ale jest krótkotrwała. Natomiast na wyniki pozycjonowania musimy poczekać parę miesięcy, ale jego efekt utrzymuje się przez bardzo długi czas. Dlatego też właściciel strony internetowej musi sam zdecydować czy interesuje go szybki ale krótkotrwały efekt, czy długoterminowe działanie, na które trzeba trochę poczekać.

Drugą różnicą między pozycjonowaniem strony internetowej jest ich zasięg. Reklama strony będzie widoczna tylko na serwisie, na którym się reklamujemy, a na stronie więcej informacji jeśli odnośnik do reklamy pojawi się w wyszukiwarce będzie ona oznaczona jako odpłatna. Wykupienie reklamy na danym serwisie nie zmieni więc naszej pozycji w wyszukiwarce tak jak dzieję się dzięki pozycjonowaniu. Dzięki niemu nasza strona po wpisaniu odpowiedniego hasła będzie widoczna w wyszukiwarce na dobrej pozycji. Strony znajdujące się na szczycie listy wyszukiwania odbierane są przez ludzi jako polecane i godne zaufania. Natomiast reklama oznaczona jako odpłatna może odstraszać niektórych klientów swoją natrętnością.

napisane przez: